צלול לתוך הכיף: מדריך למתחילים לכדורגל מים

אם אתה חובב כדורגל ואתה מחפש דרך ייחודית ומרגשת ליהנות מהספורט, כדורגל מים עשוי להיות בדיוק הדבר בשבילך. כדורגל מים, המכונה גם כדורגל תת-ימי או כדורגל תת-ימי, הוא ספורט תת-ימי מותח המשלב אלמנטים של כדורגל ושנורקלינג. זה מספק הזדמנות הן לצוללנים מנוסים והן למתחילים להתפרץ מתחת לפני השטח תוך שמירה על פעילות ושיפור כישורי הכדורגל שלהם. במדריך זה למתחילים לכדורגל מים, נצלול אל היסודות, הכללים והציוד הדרושים לספורט המלהיב הזה.

היסודות של כדורגל מים

כדורגל מים בתל אביב הוא גרסה של כדורגל מסורתי, משוחק בבריכת שחייה, בדרך כלל בעומק של כ-2 מטרים (6.5 רגל). המשחק משוחק בדרך כלל על ידי שתי קבוצות, שכל אחת מהן מורכבת משישה שחקנים במים בכל פעם. המטרה היא להבקיע שערים על ידי תמרון כדור כבד ועמיד במים לתוך השער של הקבוצה היריבה, אשר ממוקם בתחתית הבריכה. שחקנים חייבים להשתמש בידיים או ברגליהם כדי להעביר, לכדרר ולירות את הכדור, בדיוק כמו בכדורגל רגיל. עם זאת, יש מלכוד – אתה תעשה את כל זה תוך כדי עיכוב נשימתך מתחת למים.

כללי כדורגל מים

כדורגל מים פועל לפי סדרה של כללים שהופכים אותו לספורט מרתק ומאתגר. הנה כמה מכללי המפתח שאתה צריך לדעת כמתחילים:

  • גודל הקבוצה: כל קבוצה מורכבת משישה שחקנים, עם שוער וחמישה שחקני שדה. ניתן לבצע החלפות במרווחי זמן מוגדרים.
  • הכדור: כדור כדורגל המים עשוי מחומר עמיד ועמיד במים, מה שהופך אותו לכבד מספיק כדי לשקוע ולהישאר בתחתית הבריכה. זה בערך בגודל של כדור כדורגל רגיל.
  • ניקוד: כדי להבקיע שער, שחקן חייב להכניס את הכדור לשער היריב, שהוא טבעת עגולה המחוברת לתחתית הבריכה. רק שחקנים שקועים לגמרי במים יכולים להבקיע.
  • עבירות: עבירות נפוצות כוללות דחיפה, משיכה או החזקת יריב, כמו גם משחק מסוכן. שחקנים המבצעים עבירות עשויים להישלח לאזור העונשין לתקופה מוגדרת.
  • מגבלת זמן: כדורגל מים משוחק בדרך כלל בשני מחציות של 10-15 דקות כל אחת, עם מרווח מחצית קצר.
  • ציוד: השחקנים נדרשים ללבוש ציוד שנורקלינג, כולל מסכה, שנורקל וסנפירים, כדי לעזור להם לנשום ולנוע ביעילות מתחת למים. כובע פולו מומלץ גם כדי לעזור להבחין בין שחקנים באותה קבוצה.